Poprzednie wpisy:

Następne wpisy:

Wahacz - warto wiedzieć:

wahaczewahacze
Wahacz ? sztywny człon mechanizmu wykonujący cykliczny ruch obrotowy wokół stałej osi obrotu o ograniczonym kącie obrotu.
Po wykonaniu ruchu wahacz wraca do położenia wyjściowego kończąc cykl pracy.

Bieg powrotny może być ruchem czynnym lub jałowym. Wahacz stosowany jest powszechnie jako element maszyn zwłaszcza w motoryzacji.

Jest używany jako element zawieszenia pojazdów od osi najczęściej odizolowany silentblokami (tulejami metalowo-gumowymi) w celu wytłumienia drgań przenoszonych z nawierzchni, po której pojazd się porusza.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Wahacz

Wymiana opon w samochodzie

Zdarza się, że kierowcy przez wiele lat prowadzą jedynie domowe serwisowanie samochodu zwłaszcza, jeżeli w ich samochodzie nie dochodzi do dużych usterek.

Znając swój samochód wiedzą dobrze, że czasami wystarczy dokręcić w nim niektóre śrubki i wymienić pasek klinowy, żeby zaczął on być znowu sprawny.

Samodzielnie dokonują również wymiany opon w samochodzie, a w ten sposób udaje im się zaoszczędzić na wizycie w warsztacie samochodowym.
Potrafią również wymienić lusterka samochodowe, jeżeli uległy jakiemuś zniszczeniu.
Jednak trzeba przyznać, że przeprowadzenie samodzielnych napraw w samochodzie staje się bardzo utrudnione w przypadku nowych samochodów, w których praktycznie wszystkie czynności naprawcze muszą być wykonywane przy użyciu specjalnego sprzętu.

Pompa sekcyjna

Pompa sekcyjna (dawniej pompa wtryskowa) jest historycznie pierwszym urządzeniem zastosowanym do hydraulicznego wtrysku paliwa. Patent na ten rodzaj wtrysku paliwa uzyskał brytyjski konstruktor James MC Kechnie w 1910 roku.
Dużą rolę w praktycznym wykorzystaniu patentu odegrała firma Bosch, której opracowania i dorobek konstrukcyjny są znaczące do dnia dzisiejszego. Pompa sekcyjna jest zespołem pomp tłoczących paliwo (tzw.
sekcje wtryskowe), każda z sekcji obsługuje jeden cylinder. Wszystkie sekcje są połączone ze sobą listwą zębatą, która obracając wszystkie tłoczki wzdłuż osi podłużnej steruje dawką podawanego paliwa (mocą silnika). Pompa składa się z: przewodów doprowadzających paliwo, cylindra pompy, tłoczka, zaworu odcinającego, przewodów wysokociśnieniowych zasilających wtryskiwacz (wszystkie przewody identycznej długości), wtryskiwaczy, listwy zębatej synchronizującej obrót osiowy wszystkich tłoczków poszczególnych sekcji, korektora dawki paliwa.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Pompa_sekcyjna.

Widok do druku:

wahacze