Poprzednie wpisy:

Następne wpisy:

statystyka do prac naukowych

Medycyna, jak praktycznie każda inna gałąź handlu i produkcji powinna wykonać odpowiednie badania rynkowe jeszcze przed wypuszczeniem leku na sprzedaż. Korzystają z firm takich jak i na podstawie tych badań podejmują decyzję, czy będzie opłacalny dany produkt, czy nie.

Artykuł o statystyce ogółem.

Potencjał rynkowy preparatu

Odpowiednio wykonane badania statystyczne potrafią stanowić bardzo rzetelne źródło informacji o potencjale rynkowym produktu.
Większość firm farmaceutycznych bez takich badań nawet nie myśli o wprowadzaniu nowego preparatu, czy tez leku.
Zlecenie takich badan odpowiedniej firmie może przynieść zaskakujące korzyści w postaci dobrze sprzedających się nowościach. Koszty, które firma farmaceutyczna może ponieść pomijając takie badania mogą znacznie przerosnąć cenę za zlecenie ich. Rodzaje samych badań zależą głównie od firmy, która je wykonuje.

Graficzne przedstawienie wyników

Wyniki badań statystycznych i innych analiz najlepiej przedstawić w formie graficznej.
Z takie wykresu łatwiej odczytamy potrzebne dane niż z wielokolumnowej tabeli- to oczywiste.
Współcześnie przedstawianie wyników badań w taki sposób, czyli jak najbardziej przystępny, umożliwia różne oprogramowanie.

Obecnie większość tych programów bazuje na rozwiązaniach mobilnych i przez internet, aby dane były jak najszerzej dostępne. O tym jakie dane najlepiej przestawić w formie wygodnego wykresu decyduje już sam rodzaj badań oraz metoda statystyczna, która może się różnić w zależności od zleconego badania.

Im więcej danych jest do przedstawienia tym bardziej forma graficzna staje się oczywistym wyborem, jednak i to ma swoje granice i nie zawsze okazuje się być praktyczne i zasadne.

Prognozy sprzedaży leku

statystyka do prac naukowychRynek farmaceutyczny jest rynkiem trudnym, ponieważ leków i preparatów jest cała masa, więc nie łatwo jest się przebić z nowym produktem.
Ważne jest wiele czynników i od ich wypadkowej zależy czy produkt będzie się sprzedawał. Wśród ważnych czynników jest oczywiście cena samego preparatu i jego rynek zbytu.

Wiadomo, że wypuszczając preparat do stosowania dla określonej grupy docelowej musimy najpierw ją zbadać i określić czy jest na nasz produkt zapotrzebowanie. Kolejną sprawą jest sezonowość, w okresie grypowym i przeziębieniowym sprzedaje się najwięcej preparatów na te właśnie przypadłości oraz witamin i suplementów na odporność.

Dlatego prognozy sprzedażowe powinny takie dane obejmować i uwzględniać..