Samochód - zadbaj o niego

tatek, prom, barka, koparka, ładowarka, kombajn albo ciągnik rolniczy), mający za zadanie ścieranie z niej deszczu, mżawki, gradu, śniegu i błota podczas jazdy. Pierwsze projekty pojawiły się na początku XX wieku, w 1903 patent

Samochód - zadbaj o niego

Czym jest wycieraczka?

Wycieraczka ? element wyposażenia samochodu albo innego pojazdu wyposażonego w przednią szybę (tramwaj, autobus, trolejbus, lokomotywa, pociąg, samolot, a także statek, prom, barka, koparka, ładowarka, kombajn albo ciągnik rolniczy), mający za zadanie ścieranie z niej deszczu, mżawki, gradu, śniegu i błota podczas jazdy.

Pierwsze projekty pojawiły się na początku XX wieku, w 1903 patent został przyznany Mary Anderson (wynalazczyni) oraz Irlandczykowi Jamesowi Henry'emu Apjohnowi, a także w 1911 kapitanowi Gladstone'owi Adamsowi.

Jedną z osób, którym przypisuje się ten wynalazek, był Polak, Józef Hofmann (1876?1957), którego pomysł wdrożony został do seryjnej produkcji w fabryce Forda.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Wycieraczka


Czo zrobić w przypadku awarii samochodu?

Każdy lubi poruszać się własnym autem. Daje nam tą większą swobodę i niezależność, ale żeby móc to robić, samochód musi być całkowicie sprawny i bezpieczny. W każdym aucie mogą pojawić się mniejsze lub większe awarie i należy w takim przypadku odpowiednio zareagować. Jeśli nie posiadamy odpowiedniej wiedzy, nie powinniśmy podejmować się samodzielnych napraw, ponieważ często jedynie pogarsza to sytuację. W takim przypadku należy udać się do warsztatu lub zamówić pomoc drogową, która postara się naprawić usterkę na miejscu lub zapewni nam transport samochodu do najbliższego zakładu mechanicznego. Takich sytuacji nie wolno lekceważyć, ponieważ mogą one generować spore koszty i problemy.


Silnik krokowy - definicja

Silnik krokowy, silnik skokowy ? silnik elektryczny, w którym impulsowe zasilanie prądem elektrycznym powoduje, że jego wirnik nie obraca się ruchem ciągłym, lecz wykonuje za każdym razem ruch obrotowy o ściśle ustalonym kącie.

Dzięki temu kąt obrotu wirnika jest ściśle zależny od liczby dostarczonych impulsów prądowych, a prędkość kątowa wirnika jest dokładnie równa częstotliwości impulsów pomnożonej przez wartość kąta obrotu wirnika w jednym cyklu pracy silnika.

Kąt obrotu wirnika pod wpływem działania jednego impulsu może mieć różną wartość, zależnie od budowy silnika ? jest to zwykle wartość od kilku do kilkudziesięciu stopni. Silniki krokowe, zależnie od przeznaczenia są przystosowane do wykonywania od ułamków obrotu na minutę do kilkuset obrotów na minutę.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_krokowy